Banner 5 paars Papillon Training en Coaching Dedemsvaart
Banner 1 paars Papillon Training en Coaching Dedemsvaart
Banner 2 paars Papillon Training en Coaching Dedemsvaart
Banner 1 paars Papillon Training en Coaching Dedemsvaart
Banner 4 paars Papillon Training en Coaching Dedemsvaart
Banner 4 paars Papillon Training en Coaching Dedemsvaart
Banner 1 paars Papillon Training en Coaching Dedemsvaart
previous arrow
next arrow
Slider

Trainingen

Papillon Trainingen & Coaching biedt verschillende trainingen aan.

Als u op het pijltje klikt verschijnt er meer informatie over de desbetreffende training.

In deze 4 of 6- daagse training word je opgeleid tot sociale vaardigheidstrainer en/of faalangst trainer. Je leert gedrag herkennen van leerlingen die baat kunnen hebben bij een sociale vaardigheidstraining of faalangsttraining. Welke signalen zijn kenmerkend en wat heb je dan te doen? Hoe maak je het bespreekbaar met de leerling en zijn ouders en wat is hierin nodig? Je ontwikkelt vaardigheden als begeleider, zodat je een training kunt geven aan groepjes leerlingen met sociaal onvaardig gedrag en faalangst. Door de oefeningen zelf te doen en te begeleiden, word je je bewust van wat leerlingen mogelijk kunnen ervaren en wat zij nog nodig hebben om steviger te kunnen staan. Praktische oefeningen, theorie en tips wisselen elkaar af en geven een kader hoe je een trainingsprogramma kunt opzetten en vormgeven.

Thema’s die aan bod komen:
  • Signaleringsinstrumenten en hoe deze in te zetten
  • Ontwikkelen van zelfvertrouwen
  • Feedback geven en ontvangen
  • Ontspannings- en ademhalingsoefeningen
  • Het leren uiten van emoties
  • Begeleidervaardigheden
  • G-denken
  • Organisatie binnen de school
Opgeleid tot sociale vaardigheidstrainer of faalangsttrainer
4 dagen en een terugkommiddag
Deelnemers: maximaal 8-12 deelnemers
Kosten € 995,- per deelnemer (inclusief trainersboek faalangst en sociale vaardigheden)

Opgeleid tot sociale vaardigheids- èn faalangsttrainer
6 dagen en een terugkommiddag
Kosten € 1295,- per deelnemer (inclusief trainersboek faalangst en sociale vaardigheden)

1-daagse trainingsdag voor leerkrachten, mentoren, docenten, leerlingbegeleiders en zorgcoördinatoren.

Leerlingen hebben verdriet en rouwen om de scheiding van hun ouders of het verlies van een dierbaar iemand.
Verdriet en rouw hebben een onmiskenbare plek binnen school.
Hoe ga je daar als leerkracht mee om?
Op welke manier doe je als school recht aan een rouwende leerling en hun familie?

Op deze dag gaan we in op hoe rouw en verdriet schreeuwen om verbinding tussen mensen en hoe je als school daarin een heel belangrijke taak hebt te vervullen.
Tijdens deze dag worden oefeningen gedaan die meteen toepasbaar zijn in de klas bij het begeleiden van een klein groepje of een individuele leerling.

Datum: 17 juni 2020
Locatie: La Vie, Utrecht
Werktijden: 10:30 – 16:30
Kosten: € 295,- euro (inclusief lunch en werkmaterialen)

Soms ben je in gesprek met een leerling en loopt het gesprek vast. Je hebt het gevoel dat je niet tot de kern bent gekomen en dat de ander het lastig vindt om te praten. Ook komt het voor dat leerlingen in een gesprek hun werkelijke gevoel verbloemen met bijvoorbeeld een waterval aan woorden.

Materialen kunnen helpen om de ander uit te nodigen om op een andere manier bij de kern te komen.

Een eendaagse training waarbij je met behulp van diverse materialen leert hoe je deze in een gesprek kunt inzetten, wanneer praten moeilijk of geen inhoud heeft.

Datum: 19 Mei 2020
Locatie: La Vie, Urecht
Werktijden: 10:30 – 16:30
Kosten: € 295,-

Als docent neem je, naast je professie, ook je persoonlijkheid mee. De ontwikkkeling van je persoonlijkheid en identiteit start al bij de zwangerschap, daar begint de aanleg en genetisch bepaalde componenten. Met de tijd is daar de wisselwerking tussen jezelf en jouw omgeving, het ontwikkelen van je persoonlijkheid. Wie ben jij en welke plek heb jij in relatie met de ander? Dit bepaalt je identiteit en is uniek voor iedereen.

Ook vanuit je geschiedenis heb je normen en waarden meegenomen. Hoe jij bent opgegroeid, kan direct invloed hebben op je omgang met je leerlingen en je collega’s. Wat draag je mee vanuit je verleden en heeft invloed op jou als mens?

In deze twee daagse training gaan we op onderzoek wat jouw geschiedenis heeft bijgedragen en hoe dit zichtbaar is in jouw professie en je begeleiding op school. Welke boodschappen draag jij mee en welke zie jij bij jouw leerlingen? Wat zegt dit over zichtbare en onzichtbare gedragingen en hoe kun je daarop inspelen?

Plaats: Utrecht, La Vie
Tijd: 10:30-16:30
Data: april/mei 2020
Kosten: 595,- euro (inclusief lunch en werkmateriaal)

Werken in het onderwijs, het mooiste beroep op deze aardbol. Althans dat vinden wij. Je wilt vol passie je beroep uitoefenen en op een positieve manier de kinderen en jongeren die je ontmoet in je werk, verder helpen. Of je nu barst van de energie of je regelmatig uitgeblust voelt, inzicht in wie jij bent en hoe jij als docent wilt zijn, kan je helpen om vol vuur je werk te blijven doen of je vuur juist te hervinden.

Wij zijn er van overtuigd dat als je merkt dat jouw onderwijsvuur afneemt, je het ook weer kunt laten oplaaien. Je kunt zelf het heft in handen nemen en je
vuurtje weer flink opstoken.

In deze 2-daagse training staat het branden van jouw onderwijsvuur centraal. Op welke manier wordt deze beïnvloed en welke factoren spelen hierin een grote rol? Hoe kun jij je werk zo inrichten dat je je energie en plezier blijft behouden en wat is er nodig is om dit te blijven vast houden?
Tijdens deze training wordt er gewerkt aan de volgende thema’s.

  • Inzicht krijgen in je energiebalans. Hoe zit het met jouw werkdruk? Wat ervaar jij als druk?
  • Het leren omgaan met stress en spanning. Wanneer is er sprake van gezonde spanning en wanneer van stress? Hoe kun je stress voorkomen of in goede banen leiden?
  • De invloed van je familie en je gezin van herkomst op je functioneren als leraar. Welke factoren zijn daarin versterkend en welke belemmerend?
  • Van drama-driehoek naar groei-driehoek
  • Wat is de invloed van je werkplek op je functioneren? Welke dynamieken spelen hier een belangrijke rol en welke invloed kun je zelf hierin uitoefenen?
  • In hoeverre bepalen gedachten je gedrag. Hoe kun je je gedachten positief beïnvloeden?
  • Het stellen van reële doelen. Hoe doe je dat?

Boek Onderwijs vuur, Rolien Dijksterhuis en Thitia Kollen

Voor wie:
Leerkrachten in het PO, docenten VO en MBO die met plezier, bevlogenheid en vol energie hun werk willen doen